Seminarier vid Avdelningen för psykologi

Avdelningen för psykologi

Vid Avdelningen för psykologi anordnas med jämna mellanrum -- vanligtvis på onsdagar mellan klockan 12 och 13 -- öppna seminarier där forskare, både från vår egen avdelning och annorstädes, presenterar sina senaste fynd och idéer. Dessa seminarier är öppna för alla intresserade, forskare såväl som studenter. Vi anordnar också då och då interna seminarier som är till för avdelningens anställda. Om inget annat anges hålls seminarierna i stora konferensrummet, Nobels väg 9, plan 4.

Seminarier våren 2024

14/2: Shirley Lim, Karolinska Institutet. Title: The capacity and organization of human gustatory working memory

21/2:  Sandra Tamm, Karolinska Institutet. Title: “Emotional processing in insomnia”

13/3: Sabina Cehajic-Clancy, Stockholm University. Title: TBD

27/3: Nazar Akrami, Uppsala University. Title: “AI Models of Personality Assessment: Challenges and Opportunities”

10/4: Kimmor Sorjonen, Karolinska Institutet. Title: TBD

24/4: Joanna Lindström, Uppsala University. Title: “How personality and social psychological factors jointly influence propensity to violent extremism”

22/5: Sabina Kapetanovic, University West and Stockholm University. Title: ”Föräldrabarnrelationer och ungas riskbeteenden och hälsa”

12/6: Mårten Hammarlund, Stockholm University. Titel: "Parenting with intellectual disability: The role of contextual risk factors"

Seminarier hösten 2023

13/9: Johan Lundberg, CPF, KI Major depressive disorder - from society to molecule

8/11: Erik Pettersson, MEB

22/11: Fredrik Falkenström, Linköping University

Ansvariga

Om du har synpunkter eller tankar kring seminarierna eller vill föreslå en föreläsare eller ett ämne som vi borde ta upp så kan du med fördel kontakta någon av de ansvariga listade nedan.

Lisa Thorell

Artin Arshamian