Årets bästa julklapp? Stöd till medicinsk forskning

Vill du undvika att trängas i affärer? Eller har du svårt att komma på en julklapp som verkligen betyder något? Vårt tips till en mycket uppskattad gåva i juletid - ge ett bidrag till Karolinska Institutets forskning.

Bild på en julklapp med snöre
Julklapp Foto: Lucie Liz

Vi tar tacksamt emot gåvor på swishnummer #123 202 32 08.
Ange "julklapp" och forskningsområdet som du vill stödja i meddelanderutan så går ditt bidrag oavkortat dit det mest behövs!

Två personer med julgran i bakgrunden
En kvinna och en äldre kvinna i rullstol utbyter en julklapp. Foto: gettyimages Foto: gettyimages

Karolinska Institutets är ett utav världens främsta medicinska universitet. Vår forskningsverksamhet är bred och omfattar några av världens svåraste och vanligast förekommande sjukdomar. Forskningsgenombrott inom dessa områden räddar liv, minska lidande och besparar samhället stora kostnader.

Stöd KI:s forskning

I dagsläget består ungefär 40% av  KI:s forskningsfinansiering av anslag från staten. Resten är bidrag från finansiärer som Vetenskapsrådet och Vinnova, insamlingsorganisationer som Cancerfonden och Hjärt-Lungfonden och andra stiftelser, företag och privatpersoner. Många av våra forskningsprojekt realiserats också genom engagemang från privatpersoner, företag och familjestiftelser, någonting som KI är oerhört tacksam för.

Genom att skänka en julgåva till Karolinska Institutets forskning så kan även du vara med och stödja aktuella forskningsprojekt. Du väljer själv vad du vill stödja - på KI pågår forskning inom allt från cancer, demenssjukdomar och stamceller  till diabetes, ALS och global hälsa. Givetvis skickar vi dig ett gåvobevis för din gåva om du så önskar.

Vill du veta mer om hur du kan bidra eller om våra aktuella forskningsprojekt? Kontakta Development Office så hjälper vi dig!

Två personer med julgran i bakgrunden

Bankgiro

Vi tar tacksamt emot gåvor via bankgiro till 5310-6217. Ange ditt namn samt märk din gåva med Kunskap, Behandling eller Vaccin om du vill stödja något av dessa områden.

För betalningar från utlandet så betala in önskat belopp på Karolinska Institutets bankkonto vid Danske Bank, konto 1281-0118132. Ange även:

IBAN: SE 49 1200 0000 0128 1011 8132
BIC/SWIFT CODE: DABASESX