Det Nya Arbetslivet – Theo Bodins forskargrupp

Vi utforskar hur osäkra anställningar, gig-arbete, algoritmer och AI påverkar arbetsmiljö, hälsa och välbefinnande. Vi studerar konsekvenserna av digitalisering, automatisering och plattformisering på arbetsmarknaden. Det är en tvärvetenskaplig grupp med omfattande internationellt samarbete och där vi använder en mångfald av metoder. Andra forskningsområden inkluderar arbetsplatsinterventioner, effekterna av alkohol i arbete, sexuella trakasserier och arbetsskadeepidemiologi.

Publikationer

All publications from group members

Finansiering

Finansiärer