Core faciliteter vid institutionen för medicin, Huddinge

Institutionen för medicin, Huddinge (MedH) är värd för tre core faciliteter på KI Campus Flemingsberg. Våra core faciliteter erbjuder avancerad utrustning, tjänster och kompetens till akademisk forskning.

DNA-mönster i taket på ANA Futura. Foto: Stefan Zimmerman

BSL3 laboratoriet ANA Futura

Core faciliteten ligger i forskningsbyggnaden ANA Futura, Alfred Nobels Allé 8, sjunde våningen, Campus Flemingsberg.

Mer information om BSL3 laboratoriet ANA Futura finns på engelska.

Inside research buildning Neo
Neo i Campus Flemingsberg. Photo: Martin Stenmark

Single Cell core faciliteten vid Flemingsberg Campus (SICOF)

Singel cell core faciliteten för Flemingsberg campus (SICOF) ligger i forskningsbyggnaden NEO, Blickagången 16, sjunde våningen, bredvid Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge, Campus Flemingsberg.

Mer information om SICOF finns på engelska.

Picture from MedH Facs
Bild tagen i MedH FACS. Foto: FACS

MedH Flow Cytometry Core Facility (FACS)

MedH Faciliteten för flödescytometri (FACS) ligger i forskningsbyggnaden NEO, bredvid Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge, Campus Flemingsberg.

FACS erbjuder en avancerad FACS med möjlighet för analys och/eller cellsortering. Anläggningen är öppen för alla användare med behov av flödescytometri. Avgifter är subventionerade för användare anslutna till KI och Karolinska Sjukhuset (KS).

• Faciliteten har tre analysinstrument med 4 till 5 lasrar (355, 405, 488, 561 och 637-640 nm) och 13 till 30 detektorer.
  • Instrument för cellsortering (två stycken) har komplementär konfiguration till analys, instrumenten med 5 lasrar och upp till 20 detektorer.

Faciliteten har också teknisk personal som erbjuder assistans för användning av instrumenten.

Mer information om FACS finns på engelska.