Core faciliteter kollaborativa labb vid NVS

Hjärnbanken vid Karolinska Institutet

Hjärnbanken vid Karolinska Institutet (The Brain Bank at Karolinska Institutet) tillhandahåller en provsamling för post mortem human hjärnvävnad och ryggmärg för klinisk och experimentell neuropatologi.

The Developmental Tissue Bank Core Facility

The Developmental Tissue Bank Core Facility förser forskare med definierad mänsklig embryonal och fetal vävnad ("prenatal vävnad"), som härrör från rutinaborter, genom ett samarbete med olika kliniker. Efter att vävnaden har överförts till core-faciliteten fastställer vi utvecklingsstadiet, identifierar den uttagna vävnaden, utför eventuell nödvändig dissektion och bearbetar vävnaden enligt överenskommelse med användaren. Denna facilitet är tillgänglig via iLab:s bokningssystem för kärnfaciliteter.

uMOVE

uMOVE, en core facilitet för studier av människans rörelser.

Charlotte Brandt
2024-06-17