Konferenser och möten i Aula Medica

Ett stenkast från Vasastan i Stockholm ligger Aula Medica, Karolinska Institutets stora aula. Aulan ligger vid Solnavägen vänd mot nya Karolinska Universitetssjukhuset. Våra lokaler lämpar sig utmärkt för både interna och externa konferenser, bolagsstämmor, möten och events. Här anordnas till exempel nobelföreläsningar och vetenskapliga symposier som samlar människor från hela världen. I huset finns stora luftiga och spännande foajéer i flera plan att använda för utställningar och mingel.

Aula Medica
Aula Medica Foto: Janos Kovacs

Aula Medica har uppförts genom en donation från Familjen Erling-Perssons stiftelse i samband med Karolinska Institutets 200-årsjubileum. Aula Medica invigdes den 11 oktober 2013. Arkitekt för Aula Medica är Wingårdh arkitektkontor.

Besöksadress: Karolinska Institutet, Aula Medica, Nobels väg 6, 171 65 Solna

Aula Medica - Conference and event

Erling Persson-salen

Auditorium Aula Medica
Auditorium Aula Medica Foto: Stefan Zimmerman

Hörsalen i Aula Medica heter Erling Persson-salen, döpt efter donatorn Stefan Perssons far, H&M-grundaren Erling Persson. Den pelarfria salen är byggd som en amfiteater med plats för 1 000 personer. Med en fantastisk akustik och stor scen fungerar hörsalen för många olika typer av evenemang. I salen finns hög teknisk standard och tekniken är inkluderad i vårt hyrespris. Det finns även möjlighet att dela av salen för anpassning till deltagarantalet.

Conference rooms

Mingelytor

I direkt anslutning till Erling Persson-salen finns ljusa och luftiga foajéer på plan 2, 3 och 4. Stora ytor för produktutställningar, mässor och mingel. Vid bokning av aulan ingår användning av foajéytorna utan extra kostnad.

Mat och dryck

På gatuplan finns Restaurang Nanna Svartz med plats för 180 sittande gäster. Vid huvudentrén på Nobels väg 6 finns också Café Erik Jorpes där lättare mat serveras. Restaurangerna i Aula Medica ser även till att konferenser och andra tillställningar kan få sin förtäring serverad i någon av våra foajéer. På plan 7 finns fakultetsklubben Svarta Räfven för affärsluncher och mindre grupper.

Konferensrum

I Aula Medica finns fem konferensrum för 8–30 personer. Alla rum är utrustade med modern teknik som skapar förutsättningar för flexibla möten.

Modern teknik

Erling Persson-salen och alla konferensrum har toppmodern teknik installerad för att tillgodose olika kunders behov av tekniska lösningar. I hörsalen finns stora filmdukar, flera projektorer och olika typer av mikrofoner. Tekniker finns på plats i Erling Persson-salen och ingår i priset.

Tillgänglighet för alla

Aula Medica har bra tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning. Med hissar till hörsalen och sex åhöraringångar är det enkelt för alla att komma in. Hörsalen är utrustad enligt standard för tillgänglighet med hörslingor samt skyltning för synskadade.

Hotell

Flera hotell i olika prisklasser finns i nära anslutning.

Besök oss

Med buss, pendeltåg, tunnelbana eller bil tar du dig till Aula Medica. Odenplan är närmaste pendeltågstation och St:Eriksplan närmaste tunnelbanestation.

De närmaste busshållplatserna är Karolinska Institutet Biomedicum eller Karolinska Sjukhuset Eugeniavägen.

Se detaljer på SL:s reseplanerare

Från Arlanda flygplats

Arlanda Express

Flygbussarna (hållplats Karolinska Sjukhuset, Eugeniavägen, Solna)

Parkering

Vi rekommenderar parkeringshuset Skruven med 500 platser som ligger på Tomtebodavägen 5B.

P-plats för rörelsehindrade finns i anslutning till Aula Medica.

Bokning Aula Medica

Lokalbokning och frågor