Din tandläkare nära forskningen finns på Lärarkliniken

Välkommen till Universitetstandvårdens allmäntandvårdsklinik, Lärarkliniken. Lärarkliniken har inte studenttaxa, här gäller allmäntandvårdstaxa eftersom vi har legitimerade tandläkare som utför behandlingen och inte studenter. Har du en trasig tand, tandvärk, andra besvär med dina tänder eller behöver en kontroll? Tandläkarna och tandhygienisten på Lärarkliniken utbildar framtidens tandläkare och tandhygienister - och använder den bästa tekniken som finns. Många forskar även inom odontologi.

Gruppbild i klinikkläder
Foto: Storyboard Film & Television AB

Kontakt

Kontakta Lärarkliniken på telefon 08-524 88 330. Lämna ditt telefonnummer så ringer vi upp så snart vi kan.

Öppettider: måndag–fredag kl. 08.00-16:00 övrig tid kan du lämna meddelande på vår telefonsvarare.

Besöksadress: Alfred Nobels Allé 8, 141 52 Huddinge, hiss B, plan 8

E-post: lararkliniken@ki.se

Hitta hit

Lärarkliniken ligger på Alfred Nobels Allé 8 i Huddinge (Flemingsberg) och är del av Karolinska Institutet. Ta hiss B till plan 8, följ skyltarna till ”Lärarkliniken”.

Läs mer om parkering och hur du tar dig hit med kollektivtrafiken.

Vid förhinder, kom ihåg att ändra eller avboka:

Om du inte kan komma på avtalad tid är det viktigt att du ringer så snart som möjligt, senast 24 timmar före besöket. Då slipper du betala uteblivet besök eller sent återbud, som kostar 400 kronor.

Välkommen till oss som jobbar på Lärarkliniken

Klinikchef

• Joannis Grigoriadis

Tandläkare och tandhygienist