Henrika Florén
Om mig
Som pedagogisk utvecklare vid Enheten för undervisning och lärande har jag
ett fokus på utbildning i digital miljö.
Doktorand vid UCL Institute of Education, Departement of Culture
Communication and Media
Master of Education, Master i Didaktik, Fil Mag i engelsk lingvistik, Bachelor of Science,
Forskningsbeskrivning
Jag forskar på Perceptions of teaching an learning during implementation of team.based learning in the medcial programme curriculum. FoUI-976041 (Pågående forskning vid Karolinska Insitutet, Klinisk Medicin Danaderyds Sjukhus). Mitt doktorandprojekt vid UCL, Institute of Edcuation fokuserar på multimodalitet och bedömning av digitala kunskapsrepresentationer inom högre utbildning i Sverige.
Undervisning
Pedagogiska meriter:
285 hp formell pedagogisk utbildning varav 15 hp högskolepedagogik, 60 hp
pedagogik, 120 hp didaktik, 90 hp pedagogiskt arbete.Lärarlegitimation
Artiklar
- Article: ELSEVIERS REFERENCE MODULE IN SOCIAL SIENCES. 2025Dimantopoulou S; Florén H
- Article: LEARNING MEDIA AND TECHNOLOGY. 2025;:1-15Floren H; Bezemer J; Domingo M
Anställningar
- Pedagogisk Utvecklare, Undervisning och lärande, Karolinska Institutet, 2020-
Uppdrag
- Projektledare, Projekt: Användning av generativ AI för undervisning och examination/ Dnr: 1-687/2023, Enheten för undervisning and lärande, Karolinska Institutet, https://staff.ki.se/generative-ai-and-teaching-advice-for-educators, 2023-2023
Konferenser och events
- Muntliga presentationer av egna accepterade abstract, NU2024, NU, som står för Nätverk och Utveckling, är sveriges största konferens och mötesplats för alla med intresse för högskolepedagogisk utbildning och utveckling. Bakom konferensen står sveriges universitets- och högskoleförbund (SUHF). Syftet med konferensen är att främja pedagogiskt utvecklingsarbete genom att erbjuda en mötesplats för spridning, dialog och debatt. Konferensen vänder sig till universitetslärare, pedagogiska utvecklare, forskare i högskolepedagogik, akademiska ledare och studenter., https://nu2024.se/, Meeting AI as a disruptor and connector - creating learning together., https://beyond-production.objects.dc-sto1.glesys.net/projects/3dbde3a5-853e-465c-999b-f79b27db7e1b/documents/15mqBt77atYH0SLlU6g0RGa3QdWCs9EaPMQxw3Oz.html, 2024
