Henrika Florén
Pedagogisk Utvecklare
E-postadress: henrika.floren@ki.se
Telefon: +46852486057
Besöksadress: Nobels väg 7, 17165 Solna
Postadress: TL Undervisning och lärande, TL Högskoleförlagd pedagogik, 171 77 Stockholm
Del av:
Om mig
- Som pedagogisk utvecklare vid Enheten för undervisning och lärande har jag
ett fokus på utbildning i digital miljö.
Doktorand vid UCL Institute of Education, Departement of Culture
Communication and Media
Master of Education
Master i Didaktik
Fil Mag i engelsk lingvistik
Bachelor of Science
Lärarlegitimation
Forskningsbeskrivning
- Jag är doktorand vid UCL, Institute of Edcuation och forskar om bedömning
av digitala kunskapsrepresentationer inom högre utbildning i Sverige.
Undervisning
- Pedagogiska meriter:
285 hp formell pedagogisk utbildning varav 15 hp högskolepedagogik, 60 hp
pedagogik, 120 hp didaktik, 90 hp pedagogiskt arbete.
Anställningar
- Pedagogisk Utvecklare, Undervisning och lärande, Karolinska Institutet, 2020-
Uppdrag
- Projektledare, Projekt: Användning av generativ AI för undervisning och examination/ Dnr: 1-687/2023, Enheten för undervisning and lärande, Karolinska Institutet, https://staff.ki.se/generative-ai-and-teaching-advice-for-educators, 2023-2023
Konferenser och events
- Muntliga presentationer av egna accepterade abstract, NU2024, NU, som står för Nätverk och Utveckling, är sveriges största konferens och mötesplats för alla med intresse för högskolepedagogisk utbildning och utveckling. Bakom konferensen står sveriges universitets- och högskoleförbund (SUHF). Syftet med konferensen är att främja pedagogiskt utvecklingsarbete genom att erbjuda en mötesplats för spridning, dialog och debatt. Konferensen vänder sig till universitetslärare, pedagogiska utvecklare, forskare i högskolepedagogik, akademiska ledare och studenter., https://nu2024.se/, Meeting AI as a disruptor and connector - creating learning together., https://beyond-production.objects.dc-sto1.glesys.net/projects/3dbde3a5-853e-465c-999b-f79b27db7e1b/documents/15mqBt77atYH0SLlU6g0RGa3QdWCs9EaPMQxw3Oz.html, 2024