![Allvarlig, överarbetad, vårdpersonal sitter och tittar bort.](/sites/kise/files/styles/fullsize_bw_no_crop/public/qbank/GettyImages-1286234641-custom20210430122613.jpg.webp?itok=1ECSQzFB)
CEMTE- Challenging Emotions in Medical and Teacher Education
CEMTEs forskning bidrar med kunskap om hur det lärande och den professionsutveckling som sker inom skola och hälso- sjukvård kan stärkas. Vår forskning visar att studenter upplever ett flertal känslomässigt påfrestande situationer under sin utbildning. Vi studerar hur detta påverkar deras lärande samt handledares/mentorers möjligheter att stödja studenterna. Syftet är att få kunskap om studenters socialisering in i yrket och hur utbildningen kan stödja studenterna bättre.
Meny för detta område
CEMTE - ett projekt från Karolinska Institutet i samarbete med:
![KTH](/sites/kise/files/styles/article_full_width/public/qbank/KTH-custom20210511152616.jpg?itok=i20URjBG)
KTH
![Logotyp Linköpings universitet](/sites/kise/files/styles/article_full_width/public/qbank/LiU%2520sekund%25C3%25A4r%2520smal%2520svart-custom20210511145145.jpg?itok=skd2x0UD)
Linköpings universitet
![Stockholms universitet](/sites/kise/files/styles/article_full_width/public/qbank/Stockholms_universitet-custom20210511144246.jpg?itok=e_YJRNy3)