Katarina Rolfhamre
Om mig
Jag arbetar på KI på enheten för undervisning och Lärande (UoL) som pedagogisk utvecklare.
Här är jag för närvarande kursansvarig för stepping stone: peer learning och interprofessionellt lärande, samt medlärare på stepping stone examinationskurs: critical Incident. Jag är också medlärare i fördjupningskurs i högskolepedagogik och grundläggande högskolepedagogik. Utöver detta är vi involverade i olika workshops och efter önskemål från bl.a. kliniska enheter. Jag är involverad i KI:s IPL-dagen för T:1 studenter inkl IPL- dagen för kompletteringsprogrammen.
I grunden är jag sjuksköterska med specialistutbildning i intensivvård- och som distriktssköterska och har under mina år haft flera uppdrag som adjungerad klinisk adjunkt i primärvården där jag de senaste 12 åren haft fokus på interprofessionellt lärande för studenter av alla professioner. Jag har också varit delaktig i flera pedagogiska projekt inom klinisk handledning.
2005 tog jag en magister examen i Internationell (Global) Hälsa, IMCH, Uppsala Universitet.
Artiklar
- Article: SCANDINAVIAN JOURNAL OF PRIMARY HEALTH CARE. 2025;43(4):1-18Rothlind E; Salminen H; Rolfhamre K; Karlgren K; Toth-Pal E
Anställningar
- Pedagogisk Utvecklare, Undervisning och lärande, Karolinska Institutet, 2024-
- Adjungerad Adjunkt, Neurobiologi, vårdvetenskap och samhälle, Karolinska Institutet, 2012-2024
