This page in English
Laddar profil information

Om mig

  • Konsult inom varumärkesstrategi och marknad 1998-2002
  • Anvarig extern kommunikation Huddinge Universitetssjukhus 2002-2003
  • Varumärkesansvarig Karolinska Universitetssjukhuset 2004-2005
  • Marknadschef Karolinska Institutet 2005-2012
  • Varumärkesstrateg Karolinska Institutet 2012-

Speciella uppdrag

  • Processledare för Karolinska Institutets strategiarbete, Strategi 2030
  • Svensk representant för NUAS, det nordiska administratörssamarbetet, planeringsgruppen för kommunikation, 2012- 2017
  • Lokal värd för NUAS Communication Conference 2015

Ansvarsområden

Ansvarar för den övergripande varumärkesstrategin vid Karolinska Institutet. Budgetansvar för definierade projekt och verksamheter. 

Arbetsuppgifter

  • Ansvarar för förvaltning, utveckling och implementering av Karolinska Institutets, KI:s, varumärkesstrategi.
  • Förankrar varumärkesstrategin i verksamheten med särskild betoning på Karolinska Institutets ledning, chefer och andra nyckelpersoner.
  • Fungerar som organisationens främsta rådgivare i varumärkesfrågor.
  • Leder prioriterade projekt med stor bäring på Karolinska Institutets varumärke samt bidrar med varumärkeskompetens i prioriterade satsningar och projekt.
  • Utbildar externa partners i KI:s  varumärkesstrategi.
  • Ansvarar för varumärkesskydd och bevakning.

Utbildning

  • Masters Degree, International Marketing, MCIM, UK 1996-1997
  • Civilekonom Södertörns Högskola, 1996
  • Retorik, Stockholms Universitet, 1995

Länkar

Laddar publikationer

Karta