Här nedan hittar ni material för gruppövningen MASC som del i insatsen SKOLKONTAKT – skolbaserad social färdighetsträning.

Detta är en 15 minuter lång film om fyra vuxnas umgänge med mat, samtal och sällskapsspel en lördagskväll. Materialet är i sin helhet skyddat men som del i insatsen ”SKOLKONTAKT – skolbaserad social färdighetsträning för elever med autism och/eller dokumenterat behov av social träning” har delar av materialet publicerats utan facit här. På denna sida hittar ni endast länkar att se online med internetuppkoppling. I SKOLKONTAKT:s material återfinner ni vidare beskrivning av gruppövningen samt instruktioner för hur den genomförs.

Klipp 1

Klipp 2

Klipp 3

Klipp 4