Hagströmerbiblioteket: Kataloger och Samlingar Online

Hagströmerbibliotekets katalog och många av våra digitaliserade samlingar finns nu tillgängliga online

“Actiniae, Seeanemonen” by Ernst Haeckel (1834 - 1919). Colour lithograph, 1899 – 1904. Foto: Anna Lantz

Hemsida:

Vår katalog finns att söka via Hagströmerbibliotekets hemsida, där du även hittar vårt virtuella bokmuseum.

Karolinska Bibliotekets gamla katalog:

Katalog -1966 ”oldcat” förtecknar Karolinska Institutets Biblioteks (KIB:s) tryckta samlingar från äldsta tid t o m 1966. Materialet tillgängliggörs genom Hagströmerbiblioteket.

Digitaliserade samlingar:

Hagströmerbibliotekets digitaliserade samlingar: Digitiserade och katalogiserade av personal på Hagströmer biblioteket, till stor del under Covid-19-pandemin, finns nu många samlingar tillgängliga att se online.

På Youtube:

Klicka Hagströmer Library på Youtube.
Eller gå till:
https://www.youtube.com/playlist  och klicka på spellistan Karolinska Institutet Medical History and Heritage. Eller sök på ‘Hagströmer Library’ på Youtube.

CG
Carrie Greenwood