Samarbete med hälso- och sjukvården

En betydande del av KI:s forskning och utbildning förutsätter tillgång till hälso- och sjukvården vilket innebär ett nära samarbete mellan KI och regionen inom olika verksamheter och på olika organisatoriska nivåer. Tillsammans arbetar vi för att skapa optimala förutsättningar för klinisk forskning, utbildning och sjukvård för att förbättra människors hälsa. Region Stockholm är KI:s viktigaste samarbetspartner.

Klossar med ikoner som representerar hälsa och sjukvård staplade på varandra som en pyramid.

Film: Collaboration between KI and Region Stockholm

The Swedish government has an agreement with 7 regions for collaboration with medical faculty universities in order to contribute to clinical research and education.

This film describes why this collaboration is important and how it is organised.

Utlysningar & seminarier

Aktuella utlysningar: