Tanja Tomson om FAL Nord

Läs mer om hur Tanja Tomson vid Institutionen för Lärande, Informatik, Management och Etik upplevde ledarskapsprogrammet FAL Nord.

• Vad hade du för förväntningar på ledarutvecklingsprogrammet FAL Nord?

- Att få ta del av gemensamma principer för ledaskapsarbetet, inspireras, nätverka, och utvecklas till en hållbar ledare.

• Levde programmet upp till förväntningarna?

- Ja, det tycker jag. Det gav både redskap* till det vardagliga ledaskapet och möjlighet till nätverkande med andra intressanta och drivna personer. En av dessa har jag fortfarande kontakt med!
    *Tid att reflektera över mitt ledarskap
    *Reflektera över hur jag kan kommunicera bättre
    *Svagheter, styrkor och potential som ledare

• Var det någon modul som du uppskattade extra mycket?

- Ja, två av modulerna, 7 & 8 bidrog extra till mitt lärande och just inslagen från dessa minns jag bäst.
    Modul 7. ”Scenarioplanering, strategiutveckling och innovation” med Mattias Axelsson var intressant och relevant. “Group dynamics power and trust in organisations” med professor D. Shoorman och inslaget med den kreativa leken gav nya insikter och lärandet blev så mycket roligare.

Modul 8. Säkerhet – ”Hot, våld och att mötas i affekt” med Lena Ljungdahl. Hon var spänstigt utmanande, kunnig och hade humor.

•  Hur kommer dina erfarenheter från FAL att hjälpa dig i din framtida karriär?

- Kursen bidrog till att upptäcka nya sidor/ledarbeteenden hos mig som kommer vara viktiga i mitt fortsatta uppdrag som ledare. Relevant kunskap, inspiration och ett professionellt nätverk är nycklar som kommer bidra till i en stärkt yrkesroll i en alltmer komplex värld.

AH
Ann Hagerborn