This page in English
Laddar profil information

Om mig

  • Konsult inom varumärkesstrategi och marknad 1998-2002
  • Anvarig extern kommunikation Huddinge Universitetssjukhus 2002-2003
  • Varumärkesansvarig Karolinska Universitetssjukhuset 2004-2005
  • Marknadschef Karolinska Institutet 2005-2012
  • Varumärkesstrateg Karolinska Institutet 2012-
  • Svensk representant för NUAS, det nordiska administratörssamarbetet, planeringsgruppen för kommunikation

Ansvarsområden

Ansvarar för den övergripande varumärkesstrategin vid Karolinska Institutet. Budgetansvar för definierade projekt och verksamheter. Svensk representant för NUAS, planeringsgruppen för kommunikation

Arbetsuppgifter

  • Ansvarar för förvaltning, utveckling och implementering av Karolinska Institutets, KI:s, varumärkesstrategi.
  • Förankrar varumärkesstrategin i verksamheten med särskild betoning på Karolinska Institutets ledning, chefer och andra nyckelpersoner.
  • Fungerar som organisationens främsta rådgivare i varumärkesfrågor.
  • Leder prioriterade projekt med stor bäring på Karolinska Institutets varumärke samt bidrar med varumärkeskompetens i prioriterade satsningar och projekt.
  • Utbildar externa partners i KI:s  varumärkesstrategi.
  • Ansvarar för varumärkesskydd och bevakning.

Utbildning

  • Masters Degree, International Marketing, MCIM, UK 1996-1997
  • Civilekonom Södertörns Högskola, 1996
  • Retorik, Stockholms Universitet, 1995

Länkar

Laddar publikationer

Karta