Ny rutin vid intern leverans av paket i Biomedicum

Publicerat 2018-10-26 13:23. Uppdaterat 2018-10-26 17:05This page in English

Från 5 november kommer en ny rutin för den interna fördelningen av paket i Biomedicum att gälla. Mottagaren får ett e-postmeddelande när ett paket har anlänt vid godsmottagningen, och paketen levereras till respektive kvarterets leveransplats. Det finns en egen rutin för kyl- och frysvaror.

Vid ankomst till Biomedicums godsmottagning på plan 2 registreras inkommande paket i ett logistiksystem (Pitney Bows). Leveransen kopplas då ihop med adressat/mottagare och ett meddelande skickas till adressaten. Meddelandet innehåller information om att paketet har ankommit till plan 2, att det kommer att levereras till kvarteret mellan 11 och 16 samma dag, samt rekommenderad förvaringstemperatur. 

Efter att man mottagit leveransmejlet, finns möjlighet att själv gå ner till godsmottagningen och hämta sitt paket.

Observera att det är adressaten som är ansvarig för att ta hand om paket placerade i kvarterets leveransplats. Därför är det viktigt att om adressaten själv inte kan ta hand om sina paket, be en kollega om hjälp att ta hand om det. Facility Management (FM) är inte ansvarig för paket som blir stående i avlämningsplatsen.

Kyl- och frysvaror förvaras i FM:s kylar/frysar i mån av plats

I mån av plats kommer kyl- och frysvaror placeras i ’FM:s kyl/frys’, leveranser från SupplyCenter har dock förtur, annars placeras paketen i rumstemperatur. Kyl- och fryspaket levereras till Biomedicum med kylklampar/torris och kommer tack vare detta system omhändertas av sin ägare snabbare. Därmed är risken låg att något blir förstört.

I de fall beställare och adressat inte är samma person, är det mycket viktigt att den som beställer varan anger vem adressat/mottagare är. 

Vid beställning ange ”TILL: Namn på mottagare och kvarter”.

Tveka inte att höra av dig till FM om du har några frågor.

Administration