E-möten

This page in English

Du kan på ett enkelt sätt ha möten på distans via din dator. Det finns olika verktyg för att sätta upp ett samtal med flera personer.

Skype for Business

Behöver du sätta upp med möte med andra medarbetare på KI, är det bäst att använda Skype. Du kan bland annat hålla i möten med upp till 250 personer, chatta, dela dokument och dela din skärm. Förutom KI:s medarbetare kan du lägga till alla som har ett Skype-konto.

Mer om Skype for Business

Zoom

Zoom är ett verktyg för onlinemöten. Det har liknande funktioner som Adobe Connect och du kan använda det till exempel för onlineseminarier, föreläsningar, handledning och möten.

Zoom är även integrerat med lärplattformen Canvas. För att du ska kunna använda Zoom inifrån lärplattformen måste du först aktivera ditt konto på Zoom.

Lär dig mer om hur du använder Zoom

Adobe Connect

Adobe Connect kommer att ersättas av det nya verktyget Zoom. Avvecklingen av Adobe Connect sker i flera steg:

  • inspelningsfunktionen stängs 31 januari 2019
  • 31 augusti 2019 stängs inloggning till Adobe Connect
  • inspelat material är tillgängligt t o m 31 januari 2021, då tjänsten avslutas

Läs mer om avvecklingen av Adobe Connect