Avdelningen för Ögon och syn

Vid avdelningen för Ögon och syn som ligger vid S:t Eriks Ögonsjukhus bedrivs utbildning på grund-, avancerad- och forskarnivå samt forskning i syfte att utveckla framtidens ögonsjukvård.

Seminarier och disputationer

Forskningsseminarium, 17 april

Speaker: Arnold Wilkins, University of Essex

Title: Stripes can be bad for you

12.00 at Studenttorget, plan 1. S:t Eriks Ögonsjukhus. Lunchsmörgås serveras från 11.50.

Kommande seminarier

14 maj, Forskningsseminarium  - Forskargrupp Kvanta/André

Postrar som presenterades under S:t Eriksdagen, 16 februari

Under S:t Eriksdagen den 16 februari, en dag tillsammans med S:t Eriks Ögonsjukhus och Avdelningen för Ögon och syn, KI presenterades ett antal postrar. Postrarna beskriver en forskningsstudie, kliniskt utvecklingsprojekt, ST-projekt, undervisningsarbete eller någon annan projekt som syftar till att utveckla ögonsjukvården.

Postrarna är indelade i två kategorier, Kliniska postrar och Vetenskapliga postrar. Postrarna hittar ni under respektive kategori i bokstavsordning efter titel.

Vetenskapliga postrar

Vinnande poster i kategorin - Vetenskapliga postrar: Konjunktivala melanom och deras förstadier i Sverige

Fysiologisk optik

Näthinnan