Personalstöd – telefonrådgivning

This page in English

Telefonrådgivning erbjuds alla anställda, stipendiefinansierade doktorander och postdoktorer på KI, för snabb tillgång till professionell hjälp. Övriga anknutna medarbetare omfattas inte. Telefonnumret är 0200-21 63 00 och rådgivningen är tillgänglig dygnet runt där en socionom direkt kan ge råd kring psykosociala frågor. 

Tjänsten omfattar såväl arbetsrelaterade som privata frågor (psykosociala frågor, juridik eller privatekonomi med mera). Det kan röra till exempel familjejuridik, avtal kring bostad, sociala klimatet på arbetsplatsen, beroendeproblematik, personliga kriser.

Behövs annan eller ytterligare rådgivning av en specialist på området blir du uppringd (inom 72 timmar) av:

  • leg. psykolog/leg. psykoterapeut, måndag till torsdag klockan 08:00–20:00 samt fredag klockan 08:00–18:00,
  • juridiska och ekonomiska ärenden, måndag till fredag klockan 08:00–17:00.

Det är möjligt att få upp till tre samtal med en specialist per ärende/situation. Tjänsten bekostas av KI-centrala medel.

Chefer kan även avropa chefsstöd genom tjänsten, för situationer som t.ex. rör arbetsgruppen. 

Tjänsten är ett komplement till Previas företagshälsovård, leverantör av tjänsten är Falck Healthcare, vilket de också svarar när du ringer

App som ger dig rådgivning

Hur appen Personalstöd ser ut på din telefonAnvänd gärna Falck Healthcares webb-app så har du alltid tillgång till telefonnummer och information om Personalstödet direkt i din mobiltelefon.

  1. Klicka på personalstod.advisors.se i din mobiltelefon eller knappa in länken i din mobiltelefons webbläsare.
  2. Spara webb appen som favorit på hemskärmen genom att t.ex. trycka på fyrkanten med en pil i, denna finns längst ner på skärmen. (Det kan variera hur man lägger webb appen som favorit på hemskärmen från olika telefoner)
  3. Välj ”Lägg till på hemskärmen”. Nu syns appen som en ikon på din skärm.

Lösenordet för att logga in i appen är: Falck

Länkar

Företagshälsovård