Konferenser och symposier

Lärardagen 2017 - Verktyg för det interprofessionella universitetet

2017-09-2708:00 to 13:00 Campus SolnaCampus SolnaStyrelsen för utbildning
Klinisk utbildningsavdelning 

Vilken plats ska IPE ha i våra teoretiska utbildningar, hur kan vi använda det i kliniken, vilka bedömningskriterier finns?

Lärardagen vänder sig till dig som medverkar i KI:s utbildningsprogram och arrangeras av Styrelsen för utbildning. Dagen kommer varvas med presentationer och diskussioner och avslutas med gemensam lunch. Presentationer sker på svenska men du är välkommen att diskutera och ställa frågor på engelska. Målet med lärardagen 2017 är att du ska gå därifrån inspirerad och fått en del verktyg för Interprofessionellt lärande. Det kommer att finnas god möjlighet till nätverkande med kollegor som är nyfikna eller redan arbetar aktivt med IPE. Tillsammans ska vi utveckla kompetens för lärande och undervisning.

The day will be held in Swedish, but we welcome questions and comments in English. För sociala medier använd hashtaggen #KIlärardag

Brian Simmons
Brian Simmons är "Academic Director Standardized Patients program" från Toronto University där han utvecklat och implementerat ett bedömningsinstrument för interprofessionell utbildning. 

Urval från programmet:

IPE strategi KI: IPE samordnare ger dagsläget

Keynote: Assessing interprofessional education – Opportunities and trends Brian Simmons

Panel: Erfarenheter från verksamheter. Vad finns det för verktyg och hur kan vi använda dem? 

 

 

 

Om du vill veta mer om IPE eller har fågor om IPE som rör ett särskilt program? Titta gärna på nedanstående länkar

Development and validation of the interprofessional collaborator assessment rubric (ICAR).
Curran V, Hollett A, Casimiro L, Mccarthy P, Banfield V, Hall P, et al
J Interprof Care 2011 Sep;25(5):339-44

Assessment of interprofessional learning: the design of an interprofessional objective structured clinical examination (iOSCE) approach.
Simmons B, Egan-Lee E, Wagner S, Esdaile M, Baker L, Reeves S
J Interprof Care 2011 Jan;25(1):73-4

Contact person: Teresa SöröImport to calendar
LärandeLärareStudent

Länkar